Udržateľnosť je pre nás viac než slovo

Udržateľnosť a Freshlabels

Udržateľnosť je neoddeliteľnou súčasťou našej DNA. Chceme vám ponúknuť nekonvenčné produkty, ktoré sa vyznačujú skvelým dizajnom, vysokou kvalitou, férovou cenou a zároveň zodpovednosťou a ohľaduplnosťou voči životnému prostrediu i ľuďom. Nie všetky naše značky sú udržateľné, ale robíme všetko pre to, aby tomu do budúcna tak bolo. Chceme tiež inšpirovať a edukovať, aby ste sa v problematike udržateľnosti nestratili. V neposlednom rade sa aj my sami snažíme byť zodpovednejší a znižovať náš vlastný dopad.

Freshlabels vzniklo v roku 2006 s myšlienkou hľadať a vyberať nevšedné značky, ktoré spĺňajú naše vysoké nároky nielen na dizajn, ale aj kvalitu. Od samého začiatku pre nás bolo dôležité dať zákazníkom možnosť kúpiť si jedno kvalitné tričko namiesto desiatich "jednorazových" v duchu nášho hesla Buy less, but better. Téme udržateľnosti ako takej sme sa začali viac venovať v roku 2015. V tom čase sa začali objavovať nové značky, ktoré vznikali s víziou zmeniť módny priemysel a ukázať, že to ide aj inak, než sme boli všetci zvyknutí. Tým, ako naše udržateľné portfólio pomaly rástlo, sme sa v roku 2016 rozhodli spustiť náš Sustainable tag a pomôcť zákazníkom v lepšej orientácii. Na jar 2020 sme spustili zatiaľ najkomplexnejší spôsob hodnotenia udržateľnosti našich značiek založený na priamej a transparentnej komunikácii s našimi značkami.

Našim cieľom na sezónu jeseň 2020 je investovať 50% prostriedkov na nákup udržateľnej ponuky a pomer udržateľných produktov v našom portfóliu ďalej zvyšovať. Aby sme mohli udržateľne rozvíjať i našu firmu a byť zodpovední voči zamestnancom, musíme udržateľné portfólio zväčšovať krok po kroku tak, ako nám to bude umožňovať dopyt a trh. Aj preto sme sa rozhodli poslať náš nový dotazník udržateľnosti na všetky značky a transparentne zverejniť kompletné výsledky vrátane informácií o nevyplnení dotazníka. Dúfame, že aj vďaka našim aktivitám dokážeme stále viac zákazníkov inšpirovať a motivovať k tomu, aby dali svoj hlas udržateľným značkám.

Nie sme zďaleka dokonalí a v problematike udržateľnosti sa snažíme neustále vzdelávať a posúvať. Vieme, že teraz nerobíme všetky veci tak, ako by sme si priali, no je to náš plán a cieľ. Dúfame, že sa môžeme navzájom inšpirovať a ísť udržateľnejšou cestou spoločne.

  • 2020

    Otvárame prvý Freshlabels Sustainable Store s čisto udržateľnými produktami. Spúšťame nový spôsob hodnotenia udržateľnosti na základe rozposlaných dotazníkov. Zverejňujeme konkrétne informácie o výrobe a udržateľnosti u produktov od viac ako 40 značiek.

  • 2019

    Pripravujeme dotazník udržateľnosti a rozosielame ho všetkým značkám. Štartujeme projekt upcyklácie kartónových krabíc. Prichádzame s vlastnou kolekciou FL C 01 vyrobenou lokálne z dead-stockových látok. Prezentujeme interaktívnu inštaláciu na medzinárodnej prehliadke designu Designblok na tému udržateľnosti. Začíname používať plastové vrecia zo 100% recyklovaného plastového odpadu.

  • 2018

    Nahrádzame bublinkovú fóliu skartovanými starými krabicami a kartónmi.

  • 2017

    Podpisujeme PET Free pledge a zriekame sa balenej vody.

  • 2016

    Predstavujeme Sustainable tag, ktorý zákazníkom pomáha nájsť udržateľné produkty.

  • 2015

    V spolupráci s Kamilou Boudovou pracujeme na prvých pravidlách hodnotenia udržateľnosti.

  • 2013

    V rámci spolupráce so švédskou značkou WeSC sa zúčastňujeme prednášok a diskusií ohľadom CSR aktivít.

  • 2010

    Prvou lastovičkou medzi udržateľnými produktami je kolekcia z organickej bavlny od WeSC.

Čo robíme vo Freshlabels pre udržateľnosť my?

37 udržateľných značiek

Aktuálne máme v portfóliu 37 aktívnych značiek, ktoré si zaslúžili náš Sustainable tag, takže spĺňajú nadpolovičnú väčšinu z hodnotiacich kritérií. A v hľadáčiku už máme niekoľko ďalších. Udržateľne sa tak u nás môžete obliecť od hlavy k pätám. Existujúce značky zároveň hodnotíme i priebežne, takže niektoré môžu tag získať a niektoré oň môžu prísť.

Komplexné a transparentné hodnotenie udržateľnosti

Takmer celý rok 2019 sme sa venovali vytvoreniu, rozosielaniu a vyhodnocovaniu transparentného dotazníka udržateľnosti s cieľom zistiť a odovzdať čo najpresnejšie informácie ohľadom udržateľných aktivít našich značiek. Vďaka tomu môžeme hodnotiť všetky značky plošne na základe pevne stanovených kritérií týkajúcich sa celého výrobného reťazca. V popise každého produktu sa dozviete, ako na tom značka s udržateľnosťou je, vrátane detailného popisu jednotlivých aspektov výroby. Uvádzame aj to, že značka na náš dotazník zatiaľ neodpovedala. Viac o kritériách a spôsobe hodnotenia.

Recyklované a upcyklované balenie

Ako internetový obchod sa problematikou balenia zaoberáme už veľmi dlho. Na zasielanie používame vrecia, ktoré sú zo 100% recyklovaného plastového odpadu a zároveň sú 100% recyklovateľné. Väčšie zásielky balíme do papierových krabíc z recyklovaného a recyklovateľného kartónu. Všetky nové obaly postupne vylepšujeme tak, aby bolo možné v nich vrátiť nevyhovujúci tovar bez použitia dodatočnej lepiacej pásky. Balíky vypĺňame namiesto bublinkovej fólie výplňou zo starých skartovaných kartónov a krabíc. V roku 2019 sme navyše spustili systém upcyklácie krabíc, kedy časť tovaru posielame v krabiciach, ktoré boli už predtým použité a boli by inak vyhodené. Ten sa snažíme čo najviac rozšíriť.

Freshlabels Sustainable Store Praha

Na jar 2020 sme v Prahe 7 - Letná otvorili dlho pripravovaný Freshlabels Sustainable Store, kde nájdete len udržateľné produkty, ktoré získali náš Sustainable tag. Interiér od Lenka Míková Architekti je vytvorený za čiastočného využitia recyklácie a upcyklácie - využitia starých a pôvodných prvkov. Zámerom bolo pôvodné prvky zachovať, ale v zmysle nového kontextu posunúť ich vzhľad a celkový dojem do novej, súčasnej polohy. V interiéri sú tiež použité inovatívne materiály ako napr. Packwall dosky z recyklovaných a za sucha zlisovaných Tetra Pakov. Riešili sme tiež flexibilitu a trvanlivosť - hlavný výstavný mobiliár tvoria odľahčené modulárne konštrukcie, ktoré sa dajú ľahko prestavať a premeniť, prípadne i adaptovať časom na úplne iný priestor.

  • PET free pledge

    V roku 2017 sme podpísali PET FREE pledge v spolupráci s Dopper Foundation. Tým sme sa zaviazali k tomu, že na všetkých pracoviskách - skladoch, obchodoch a kanceláriách - nepijeme balenú vodu v PET fľašiach. Kohútiková voda je skvelá a v kombinácii s fľašami na opakované použitie, ktoré máme v našej ponuke ju máme vždy po ruke.

  • Prechádzame na LED

    Už niekoľko rokov všetky naše nové priestory vybavujeme LED osvetlením, ktoré spotrebúva výrazne menej energie.

  • Inšpirácia a edukácia

    Chceme inšpirovať naše okolie, aby sa pre neho téma udržateľnosti stala rovnako dôležitá, ako pre nás. Zúčastňujeme sa najrôznejších prednášok a v roku 2019 sme na medzinárodnej prehliadke designu Designblok predstavili interaktívnu inštaláciu, kde sme v spolupráci s našimi značkami ukázali moderné technológie a trendy v udržateľnosti.

  • Recyklujeme, recyklujeme a recyklujeme

    Vo všetkých našich kanceláriách, skladoch a obchodoch dôsledne recyklujeme všetok odpad.

  • Nepodporujeme jednorazové tašky

    Namiesto rozdávania jednorazových tašiek zadarmo si u nás môžete zaobstarať pevnú recyklovanú papierovú tašku, náš signature shopper z organickej bavlny s GOTS certifikátom alebo jednu z unikátnych upcyklovaných tašiek z plachiet, ktoré zdobili náš pražský Backpack Store.

Freshlabels využíva Cookies, abychom vám mohli poskytovať čo najlepší servis. Prehliadaním nášho webu vyjadrujete súhlas s použitím Cookies.

Viac informácií Rozumiem

Prihlásenie

alebo

Pridajte sa

alebo

Přidejte se k čerstvé komunitě a těšte se!

  • Neminou vás exkluzivní nabídky a slevy.
  • Můžete sledovat stav vaší objednávky.
  • Nemusíte pokaždé vyplňovat vaše údaje.
  • Můžete využívat Wishlist.

Zabudnuté heslo

Nové heslo vám príde na e-mail.

Zavrieť