Za zrodom novej nórskej značky Db (ktorá sa predtým volala Douchebags) v roku 2012 stojí lyžiarska legenda Jon Olsson a nórsky produktový designer Truls Brataas, ktorí sa vydali na spoločnú misiu za lepšou a praktickejšou batožinou. Ich cieľom je zmeniť tradičný prístup k batožine, ktorý má svoje muchy a tvoriť produkty, ktoré poskytnú praktickejšiu a pohodlnejšiu alternatívu pre všetky naše cesty.
Ich výrobky sú postavené na koncepte modularity a môžu byť používané a kombinované dohromady. Spájajú mestský a aktívny životný štýl, snažia sa zlepšovať cestovateľský komfort pomocou inteligentného cestovného vybavenia. Cieľom je, aby ľudia mohli cestovať ako chcú a mohli pri tom niesť všetko, čo potrebujú. Behom chvíle sa brand stal celosvetovo uznávanou značkou a dočkal sa niekoľkých ocenení za design a funkčnosť, vrátane renomovanej ceny ISPO.